ZZP & interim opdrachten (semi)overheid Contact
Menu

Interim communicatieadviseur 1

Gemeente Utrecht Utrecht 10 Uur Online 11-10-2019
Locatie: Stadsplateau 1, 3521 AZ Utrecht Vacature ID: 88888 Datum: 11-10-2019 Delen:

Functie: Interim communicatieadviseur 1
Opdrachtgever: Gemeente Utrecht
Startdatum: Z.s.m.
Einddatum: 31-05-2020
Aantal uren per week: 10 uur
Verlenging: optioneel! (eventueel met verlening van aantal uren)
Sollicitatiegesprekken: 24-10-2019 (ochtend)

Opdracht
Voor een aantal projecten zijn we op korte termijn op zoek naar een flexibele en enthousiaste communicatieadviseur die zorgdraagt voor optimale communicatie. Een communicatieadviseur die tijdelijk kan inspringen op projecten die al volop draaien. Een project waarvoor momenteel capaciteit nodig is, is de Omgevingsvisie Kanaleneiland Transwijk.
We zijn op zoek naar een creatieve en enthousiaste communicatieadviseur die samen met de projectleider en de overige leden van het kernteam de communicatie rondom de Omgevingsvisie Kanaleneiland Transwijk gaat vormgeven en uitvoeren. 

De inhoudelijke opgave
Voor Kanaleneiland en Transwijk maakt de gemeente een extra aanvulling op de gemeente brede Omgevingsvisie. We kijken daarin naar thema’s zoals verkeersveiligheid, behoefte aan groen in de wijk, aan welke woningen is behoefte en een gezond leefklimaat. Vanaf begin 2019 is een projectteam aan de slag met de omgevingsvisie. Met deze omgevingsvisie voor Kanaleneiland en Transwijk wil de gemeente samen met woningcorporaties Portaal, Bo-Ex en Mitros onderzoeken hoe we de leefbaarheid in de wijk kunnen verbeteren. Dat doen we uiteraard niet alleen. Bewoners, ondernemers, instellingen en andere partijen werken met ons samen aan dit plan voor de toekomst. Participatie is een belangrijk onderdeel dit project. 

Je taken zijn
Je bent de projectleider Communicatie. Samen met het kernteam, de inwoners en ondernemers van de wijk zorg je voor het tot stand komen van de deelomgevingsvisie. Je adviseert de projectleider en het projectteam Omgevingsvisie en andere betrokkenen van binnen en buiten de gemeente. Je onderhoudt de contacten met de interne communicatiecollega’s en de communicatiecollega’s van de samenwerkingspartners. Je maakt ook zelf de off- en online communicatiemiddelen of begeleidt de productie ervan. Omdat het project al loopt, ligt er al een visie op de communicatie. Deze moet nog worden uitgewerkt naar een aanpak.

Doorlopende werkzaamheden voor dit project zijn verder o.a.:
– Communicatieplan uitwerken en uitvoeren.
– Procescommunicatie.
– Bijdrage leveren aan het bedenken van vernieuwende en creatieve werkvormen waarbij de stad betrokken wordt.
– Adviseren over inzet en (laten) maken diverse middelen.
– Actieve deelname aan relevante overleggen zoals het overleg met de collega’s die aan de omgevingsvisies en wet werken.

Je bent daarnaast bereid op verschillende projecten hand- en spandiensten te verlenen in de communicatie.
En je bent bereid om een flexibel aantal uur per week te draaien, uiteraard in goed overleg. 

De taken van communicatieprojecten bij de gemeente omvatten de gemeentelijke communicatie in brede zin van advies tot en met uitvoering. Hieronder benoemen wij een aantal taken die hierbij kunnen voorkomen:
– Gevraagd en ongevraagd adviseren op strategie en aanpak op het vlak van marketing en communicatie, inclusief kansen en risico’s.
– Communicatie- en participatietrajecten uitdenken en uitvoeren, inclusief organiseren van informatieavonden.
– Begeleiden productie communicatiemiddelen en campagnes.
– Schrijven van teksten, zoals nieuwsbrieven.
– Samen sterke boodschappen ontwikkelen (in lijn met kernboodschappen coalitieakkoord).
– Relatiebeheer met stakeholders in gebied (omgevingsmanagement).
– Bijwonen van overleggen zoals projectteams.
– Bestuurscommunicatie adviseurs en persvoorlichters ondersteunen met communicatieadvies en -uitvoering, waaronder voorbereiding beantwoorden persvragen of stafstukken. 

De werklocatie is het gemeentelijk Stadskantoor of op locatie, bijvoorbeeld een wijkbureau in de wijk. 

Jij bent
– Je hebt een afgeronde opleiding op hbo-niveau of hoger op het gebied van communicatie- of marketing.
– Je hebt tenminste 5 jaar werkervaring met communicatieadvies.
– Je bent het gewend om je snel in te werken in een nieuwe opdracht.
– Je kunt begrijpelijk communiceren over complexe informatie.
– Je ziet kansen en bent proactief.
– Je houdt van resultaat en kunt uitstekend prioriteren.
– Je kan snel schakelen en legt makkelijk contact met collega’s intern en extern.
– Je bent creatief, oplossingsgericht en klantgericht.
– Je bent op de hoogte van de nieuwste communicatietrends.
– Je bent omgevingssensitief en hebt politiek-bestuurlijk bewustzijn.
– Recente ervaring met participatietrajecten is een pre.
– Recente ervaring met communicatieadvisering in een gemeentelijke of andere overheids- of complexe organisatie is een pre.
– Kennis van (en affiniteit met) de stad en/of gemeente Utrecht is een pre.

Over de sollicitatieprocedure
Enthousiast over deze opdracht? Dan ontvangen we jouw reactie graag vóór 15 oktober 2019 om 13:00 uur. Stuur je cv met motivatie naar info@t2f.nl of bel ons op 076-5222292.

E-mail deze vacature

Deze website maakt gebruik van cookies. Door bezoek aan deze website geeft u toestemming voor het plaatsen van cookies.

IK GA AKKOORD