ZZP & interim opdrachten (semi)overheid Contact
Menu

Interim communicatieadviseur Werk en Inkomen (spoed)

Gemeente Utrecht Utrecht 24 Uur Online 24-07-2019
Locatie: Stadsplateau 1, 3521 AZ Utrecht Vacature ID: 84995 Datum: 08-07-2019 Delen:

Functie: Interim communicatieadviseur Werk en Inkomen (spoed)
Opdrachtgever: Gemeente Utrecht
Standplaats: Utrecht
Startdatum: 12 augustus 2019
Einddatum: 10 januari 2020
Aantal uren per week: 24 uur (optie tot verlenging, eventueel met minder uren per week)

Korte beschrijving speelveld
Voor het Marketing- en Communicatienetwerk zijn we per medio augustus op zoek naar een ervaren en enthousiaste communicatieadviseur die breed inzetbaar is binnen het Marketing- en Communicatienetwerk van de gemeente Utrecht, en in ieder geval wordt ingezet in het communicatieteam van de afdeling Werk en Inkomen. Werk en Inkomen richt zich op beleid en uitvoering voor onder andere uitkeringen, hulp bij schulden, re-integratie, inburgering en volwasseneneducatie. 

Utrecht is een stad waar men oog heeft voor elkaar en een plek is voor iedereen. De meeste Utrechters profiteren van de economische vooruitgang en groei in onze regio, maar een deel van onze inwoners lukt dat nog niet. Een groeiend aantal gezinnen leeft op of onder de armoedegrens en problematische schulden nemen toe. In een stad waar iedereen kan meedoen past het niet dat een steeds groter aantal mensen naar de Voedselbank gaat. Daarom versterken we de armoede- en schuldenaanpak met de actieagenda Utrechters Schuldenvrij. Wij streven ernaar mensen aan het werk of een andere vorm van zinvolle dagbesteding te helpen, schulden te verminderen en kinderen uit armoede te halen. De gemeente ondersteunt mensen die dat nodig hebben om zichzelf te bekwamen voor de banen van de toekomst op de veranderende arbeidsmarkt. 

Je taken zijn
De taken omvatten de gemeentelijke communicatie in brede zin van advies tot en met uitvoering. Je werkt aan een aantal opgaven en projecten en draait mee in het reguliere werk van het Marketing- en Communicatienetwerk. De grootse opgave waar jij je mee bezig gaat houden is de opgave ‘Meedoen en Schuldenvrij’. Vanuit deze opgave geven we uitvoering aan de actieagenda Utrechters Schuldenvrij. Hieronder vallen meerdere communicatieprojecten en klussen. Ook neem je deel aan het projectteam van het onderzoek in de bijstand genaamd ‘Weten wat werkt’. Dit onderzoek voert de Universiteit Utrecht voor ons uit en gaat in deze periode naar een afrondende fase. Ook denk je mee in de visie op de dienstverlening van de afdeling W&I en werk je waar nodig samen met communicatieadviseurs uit andere teams ten behoeve van samenhang in interne en externe communicatie. Daarnaast kun je ook flexibel inspringen op communicatieprojecten bij andere afdelingen. 

Taken die kunnen voorkomen
– Gevraagd en ongevraagd adviseren op strategie en aanpak op het vlak van marketing en communicatie, inclusief kansen en risico’s.
– Communicatiestrategie bewaken, coördineren en verder uitwerken met partners, kernteamleden en communicatie collega’s.
– Communicatie- en participatietrajecten en campagnes uitdenken en uitvoeren, inclusief organiseren van informatieavonden en bijeenkomsten.
– Begeleiden productie communicatiemiddelen en campagnes.
– Schrijven van teksten, zoals nieuwsbrieven of teksten voor websites.
– Samen sterke boodschappen ontwikkelen (in lijn met kernboodschappen coalitieakkoord).
– Relatiebeheer met stakeholders in de stad (omgevingsmanagement).
– Bijwonen van overleggen zoals projectteams en kernteams.
– Bestuurscommunicatieadviseurs en persvoorlichters ondersteunen met communicatieadvies en –uitvoering, waaronder voorbereiding beantwoorden persvragen of stafstukken.

Eisen die wij uitvragen
– Je hebt een afgeronde opleiding op HBO of hoger op het gebied van communicatie- of marketing.
– Je hebt ten minste 5 jaar ervaring met communicatieadvies.
– Je bent het gewend om je snel in te werken in een nieuwe opdracht.
– Je kunt begrijpelijk communiceren over complexe informatie.
– Je ziet kansen en bent proactief.
– Je houdt van resultaat en je bent klantgericht.
– Je hebt lef en legt makkelijk contact met collega’s intern en extern.
– Je bent creatief en oplossingsgericht.
– Je bent op de hoogte van de nieuwste communicatietrends. Affiniteit in werken met gedragsinzichten is een pré.
– Je bent omgevingssensitief en hebt politiek-bestuurlijk bewustzijn.
– Recente ervaring met communicatieadvisering in een gemeentelijke of andere overheids- of complexe organisatie is een pre.
– Kennis van (en affiniteit met) de stad en/of gemeente Utrecht is een pre.
– Kennis van (en affiniteit met) werk en inkomen onderwerpen is een pre. 

Goed om te weten
De werklocatie is het gemeentelijke Stadskantoor, bereikbaar per openbaar vervoer (parkeren bij Stadskantoor niet mogelijk). 

– Eindigt op 12 juli 2019 12:00 uur.

Over de sollicitatieprocedure
Enthousiast geworden en wil jij graag in aanmerking komen voor deze mooie opdracht? Voldoe je aan de eisen en wensen? Stuur je cv met motivatie voor deze vacature naar info@t2f.nl of bel ons dan op 076-5222292.

E-mail deze vacature

Deze website maakt gebruik van cookies. Door bezoek aan deze website geeft u toestemming voor het plaatsen van cookies.

IK GA AKKOORD