ZZP & interim opdrachten (semi)overheid Contact
Menu

Medior communicatieadviseur Directie Middelen en Control – interim

Gemeente Amsterdam Amsterdam 16 Uur Online 06-08-2019
Locatie: Amstel 1, 1011 PN Amsterdam Vacature ID: 22250 Datum: 18-07-2019 Delen:

Functie: Medior communicatieadviseur Directie Middelen en Control – interim
Opdrachtgever: Gemeente Amsterdam
Startdatum: 06-08-2019
Einddatum: 31-12-2019
Aantal uren per week: 16 uur (verlengen mogelijk, tot een totale contractduur van 2 jaar)
Sollicitatiegesprekken: 31 juli, 1 & 2 augustus

Functieomschrijving:
Bestuur en Organisatie is een strategische, hoogwaardige, flexibele, professionele en resultaatgerichte organisatie, die zich in de advisering en ondersteuning primair richt op het college, de burgemeester, de raad, de gemeentesecretaris en het gemeentelijk managementteam. Bestuur en Organisatie heeft als belangrijke taak de verbinding tussen bestuur, de stad en de gemeentelijke organisatie te ondersteunen en waar mogelijk te verbeteren. Dit vraagt om tweerichtingsverkeer, waarbij de korte afstand naar het bestuur en andere partners binnen de gemeente essentieel is. Bestuur en Organisatie heeft zes directies en afdelingen.

Directie Middelen en Control (DMC) is verantwoordelijk voor de integrale vakinhoudelijke sturing op het gebied van interne audit, financiën en control, treasury, riskmanagement, deelnemingen en inkoop. De directie voert de regie over gemeente brede vraagstukken op deze terreinen en is primair verantwoordelijk voor kaderstelling en control én de eerste advisering aan bestuur en ambtelijke top.

Werkzaamheden
– Je bent vaste gesprekspartner van de directeur DMC/ Concerncontroller, het MT en de clustercontrollers;
– Als medior communicatieadviseur ben je ook verantwoordelijk voor de uitvoering van de communicatie uitingen, zoals het (laten) vervaardigen van communicatiemiddelen (flyers, eindredactie van brieven t.b.v. mailingen, nieuwsberichten voor intranet en internet);
– Ook coördineer je de productie van communicatiemiddelen, in afstemming met het Communicatiebureau;
– Je coördineert de uitvoering van het communicatie jaarplan voor DMC.

Gewenst profiel
– Je kunt een stevig en goed onderbouwt communicatieadvies geven én zorgdragen voor de uitvoering (waar van toepassing samen met collega’s bij het Communicatiebureau);
– Je hebt meerdere jaren ervaring als communicatieadviseur met name met op het gebied van interne communicatie en bij voorkeur ervaring met Financiën;
– Je werkt graag samen in een team, maar kan ook prima zelfstandig aan de slag met de bij jou belegde onderdelen;
– Je hebt een proactieve werkhouding en het is daarbij je tweede natuur om continu te kijken hoe ‘slimmer en beter’ te werken;
– Je bent resultaatgericht, praktisch en zakelijk zonder collegialiteit uit het oog te verliezen.

Uiteraard kunnen we nadere informatie geven over de gemeentelijke organisatie en de opdrachtgever.

Functie-eisen
– De aangeboden kandidaat beschikt minimaal over HBO/WO werk- en denkniveau.
– De aangeboden kandidaat heeft aantoonbare ervaring als communicatieadviseur met name met op het gebied van interne communicatie.
– De aangeboden kandidaat heeft aantoonbare ervaring als sparringpartner van management, projectmanagers en voor de communicatiecollega’s.
– De aangeboden kandidaat heeft aantoonbare ervaring in een politiek-bestuurlijke omgeving.

Functie-wensen
– De aangeboden kandidaat heeft aantoonbare kennis van of ervaring met het financiële domein.

Over de sollicitatieprocedure
Enthousiast over deze opdracht? Dan ontvangen we jouw reactie graag vóór 25 juli 2019 om 15:00 uur. Stuur je cv met motivatie naar info@t2f.nl of bel ons op 076-5222292.

E-mail deze vacature

Deze website maakt gebruik van cookies. Door bezoek aan deze website geeft u toestemming voor het plaatsen van cookies.

IK GA AKKOORD