ZZP & interim opdrachten (semi)overheid Contact
Menu

Medior Communicatieadviseur Onderwijs, Jeugd en Zorg

Gemeente Amsterdam Amsterdam 32 Uur Online 01-10-2019
Locatie: , Amsterdam Vacature ID: 959699 Datum: 17-09-2019 Delen:

Functie: Medior Communicatieadviseur Onderwijs, Jeugd en Zorg
Opdrachtgever: Gemeente Amsterdam
Startdatum: 01-10-2019
Einddatum: 30-11-2019
Aantal uren per week: 32 uur
Verlenging: ja, met 6 maanden
Sollicitatiegesprekken: week 39 en week 40

Functieomschrijving
Voor communicatieteam OJZD zoeken wij een ambitieuze en creatieve communicatieadviseur die de portefeuille Zorg voor komt versterken.
Je krijgt te maken met onderwerpen die maatschappelijk van groot belang zijn en volop in de belangstelling staan. Amsterdam zorgt voor een groeiende groep kwetsbare/niet-gezonde Amsterdammers. Het doel is om met minder budget en een vernieuwende aanpak Amsterdammers zo goed mogelijk te ondersteunen om zo lang mogelijk zelfstandig thuis te blijven wonen en mee te blijven doen in hun omgeving. Zij moeten weten waar ze zorg en ondersteuning in hun eigen wijk kunnen krijgen en welke voorzieningen voor hen beschikbaar zijn. De verschillende professionals die in de zorg werken, krijgen meer ruimte en verantwoordelijkheid en daarmee hopelijk meer plezier in hun werk en een betere dienstverlening voor de Amsterdammer. Het versterken van de sociale netwerken en gebiedsgericht werken wordt voor de medewerkers van afdeling Zorg steeds belangrijker.

Wat ga je doen bij het communicatieteam Zorg?
– Je komt te werken op diverse onderwerpen binnen Zorg zoals de opvang van ongedocumenteerden, de verhuizing van stadsnomaden en de uitvoering van de Wmo.
– Je geeft communicatieadvies, bedenkt de communicatieaanpak, stelt een planning op en coördineert de uitvoering van de activiteiten.
– Je werkt veelal zelfstandig op de verschillende onderwerpen, maar wel in nauw overleg met een senior communicatieadviseur Zorg en met specialisten van het Communicatiebureau zoals de webredacteur of campagneadviseur.

Gemeentelijke organisatie
De gemeentelijke organisatie bestaat uit vier clusters, een bestuurs- en concernstaf en zeven bestuurscommissies (stadsdelen). De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De clusters Ruimte en Economie, Sociaal, Dienstverlening en Informatie en Interne Dienstverlening bestaan uit afdelingen die expertise hebben op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken, inzamelen van huishoudelijk afval en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad.

De opdrachtgever(s)
Bij het Communicatiebureau werken alle communicatiemedewerkers van de gemeente Amsterdam. Uitzonderingen zijn onder andere de voorlichters van de wethouders en woordvoerders van de stadsdelen. Het bureau bestaat uit vier afdelingen: Advies, Capaciteit en Ontwikkeling, Specialisten en Redacties. Daarnaast is er een flexpool.
Het Communicatiebureau zorgt voor alle communicatie binnen en buiten de gemeentelijke organisatie. Iedere collegeperiode wordt vastgesteld wat de speerpunten en thema’s zijn en jaarlijks wordt met opdrachtgevers in de stad bepaald hoeveel capaciteit waar nodig is. Op grond daarvan kan het bureau medewerkers detacheren bij de verschillende organisatieonderdelen.Het Communicatiebureau werkt volgens een aantal richtlijnen, zoals voor de gemeentelijke huisstijl. Het bureau heeft zelf specialisten in huis, waaronder vormgevers, tekstschrijvers, media- en campagneadviseurs. De inzet en de productie van communicatiemiddelen, bijvoorbeeld de gemeentelijke mediamix, stemmen communicatiemedewerkers af met de media adviseurs.

Functie-eisen (moet ook blijken uit je cv!)
– Je levert bij T2F een CV (maximaal 5 A4´s groot, Word formaat, opgesteld in het Nederlands) aan. Het CV dient enkel en alleen ter verificatie van de bij de eisen en wensen gegeven antwoorden.
– Je beschikt over minimaal over een HBO werk- en denkniveau op het gebied van communicatie.
– Je hebt meerdere jaren ervaring als communicatieadviseur bij overheid of semi-overheid en zorg.
– Je beschikt over aantoonbare kennis van en ervaring met social media.
– Je hebt aantoonbare ervaring met het schrijven van teksten voor uiteenlopende doelgroepen, en kan ook teksten van anderen redigeren.

Functie-wensen (moet ook blijken uit je cv!)
– Je hebt aantoonbare ervaring binnen een politieke bestuurlijke context.
– Je hebt aantoonbare ervaring binnen de Gemeente Amsterdam.

Aanvullend (essentieel!)
– Je levert bij T2F een korte motivatie aan (1 A4) waarom je de meest geschikte kandidaat bent voor deze opdracht.
– Je levert bij T2F een korte motivatie aan (1 A4) voor de aanpak van de opdracht en voorbeeld(en) van vergelijkbare opdrachten, met benoeming van concrete resultaten.

Over de sollicitatieprocedure
Enthousiast over deze opdracht? Dan ontvangen we jouw reactie graag vóór 24 september 2019 om 15:00 uur. Stuur je cv met motivatie naar info@t2f.nl of bel ons op 076-5222292.

E-mail deze vacature

Deze website maakt gebruik van cookies. Door bezoek aan deze website geeft u toestemming voor het plaatsen van cookies.

IK GA AKKOORD