ZZP & interim opdrachten (semi)overheid Contact
Menu

Medior Communicatieadviseur Participatie (WPI)

Gemeente Amsterdam Amsterdam 32-36 Uur Online 01-10-2019
Locatie: Weesperstraat 113, 1018 VN Amsterdam Vacature ID: 50938 Datum: 21-08-2019 Delen:

Functie: Medior Communicatieadviseur Participatie (WPI)
Opdrachtgever: Gemeente Amsterdam
Startdatum: 04-09-2019
Einddatum: 04-03-2020
Aantal uren per week: 32-36 uur
Verlenging: ja, tot een totale contractduur van 2 jaar
Sollicitatiegesprekken: 02-09-2019

Functieomschrijving
De gemeente Amsterdam zoekt voor Werk, Participatie en Inkomen (WPI) een stevige medior Communicatieadviseur die aan de slag gaat voor Participatie.

Wat doet Werk, Participatie en Inkomen (WPI)
Werk, Participatie en Inkomen wil iedere bijstandsgerechtigde zo goed mogelijk binnen het bereik van werk brengen. Daarbij is werken het doel en participeren de norm.
We ondersteunen mensen die niet op eigen kracht aan het werk of uit de uitkering komen. Het doel hiervan is de uitstroom naar zo regulier mogelijk werk op de arbeidsmarkt, zonder inkomensondersteuning.

We werken aan:
– beantwoorden van arbeidsmarktvragen, informatie, advies en ondersteuning aan werkgevers in de regio Groot-Amsterdam;
– onderzoek en advies, onder meer het delen van regionale arbeidsmarktinformatie met partners en het opstellen van een gezamenlijk marktbewerkingsplan;
– uitwisselen van vacatures, werk-participatiearrangementen en/of kandidaten met partners (acquisitie en plaatsing);
– bemiddeling naar werk door middel van het (intensief) begeleiden van bewoners en parttime werkenden en training en workshops vanuit het loopbaancentrum;
– re-integratie in eigen beheer (op basis van Raadsbesluit, wettelijk taak vanuit Wet werk en bijstand)
begeleiding Sociale Werkvoorziening, Begeleid Werken en detacheringen op basis van het Raadsbesluit (wettelijke taak vanuit Sociale Werkvoorziening);
– begeleiding van gesubsidieerde arbeid;
– bemiddeling van jongeren naar school of werk;
– het rechtmatig verstrekken van uitkeringen en overige inkomensondersteunende voorzieningen.

De Directie Participatie is voor mensen met een grote afstand tot de arbeidsmarkt.
De Directie Participatie heeft een belangrijke rol bij de uitvoering van de nieuwe Zorgwet en de Participatiewet. De inzet is multidisciplinair op het gebied van gezondheid, opvoeding, armoede en schulden, participatie en taal.

Belangrijkste doelstellingen daarbij zijn:
– mensen komen terecht in de juiste voorziening;
– waar mogelijk bewegen mensen richting betaald werk;
– we spelen in op (tijdelijke) terugval.

De Directie Participatie bestaat uit de volgende vier afdelingen:
– afdeling Activering;
– afdeling Intake;
– afdeling Educatie en Inburgering;
– afdeling Beleid Werk en Inkomen.

Werkzaamheden
– Adviseren op politiek bestuurlijk sensitieve dossiers;
– Positionering Participatie;
– Adviseren van directie en management op diverse vraagstukken;
– Communicatie advies voor het bereiken van specifieke doelgroepen;
– Communicatie advies voor interne verandervraagstukken;
– Schakel tussen de inhoudelijke afdelingen en het Communicatiebureau van de gemeente Amsterdam.

Gemeentelijke organisatie
De gemeentelijke organisatie bestaat uit vijf clusters, een bestuurs- en concernstaf en zeven bestuurscommissies (stadsdelen). De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De clusters Ruimte en Economie, Sociaal, Dienstverlening en Informatie, Interne Dienstverlening en Stadswerken bestaan uit afdelingen die expertise hebben op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken, inzamelen van huishoudelijk afval en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad.

De opdrachtgever(s)
Bij het Communicatiebureau werken alle communicatiemedewerkers van de gemeente Amsterdam. Uitzonderingen zijn onder andere de voorlichters van de wethouders en woordvoerders van de stadsdelen. Het bureau bestaat uit vier afdelingen: Capaciteit en Onderzoek, Advies, Specialisten en Redacties.

Het Communicatiebureau zorgt voor alle communicatie binnen en buiten de gemeentelijke organisatie. Iedere collegeperiode wordt vastgesteld wat de speerpunten en thema’s zijn en jaarlijks wordt met opdrachtgevers in de stad bepaald hoeveel communicatiecapaciteit waar nodig is. Op grond daarvan kan het bureau communicatieprofessionals detacheren bij de verschillende organisatieonderdelen.

Het Communicatiebureau werkt volgens een aantal richtlijnen, zoals voor de gemeentelijke huisstijl. Het bureau heeft zelf redacteuren en specialisten in huis, waaronder vormgevers, tekstschrijvers, campagne- en online adviseurs.

Functie-eisen (moet ook blijken uit je cv!)
– Je levert bij T2F een CV (maximaal 5 A4´s groot en in Word formaat) aan. Het CV dient enkel en alleen ter verificatie van de bij de eisen en wensen gegeven antwoorden.
– Je beschikt minimaal over HBO/WO werk- en denkniveau.

Functie-wensen (moet ook blijken uit je cv!)
– Je hebt aantoonbare ervaring binnen het sociaal domein.
– Je hebt aantoonbare ervaring met (interne) verandercommunicatie.

Aanvullend
De kandidaat levert een korte motivatie aan (1 A4) hoe hij/zij de opdracht gaat aanpakken en geeft voorbeeld(en) van vergelijkbare opdrachten, met benoeming van concrete resultaten.

Over de sollicitatieprocedure
Enthousiast over deze opdracht? Dan ontvangen we jouw reactie graag vóór 30 augustus 2019 om 12:00 uur. Stuur je cv met motivatie naar info@t2f.nl of bel ons op 076-5222292.

E-mail deze vacature

Deze website maakt gebruik van cookies. Door bezoek aan deze website geeft u toestemming voor het plaatsen van cookies.

IK GA AKKOORD