ZZP & interim opdrachten (semi)overheid Contact
Menu

Medior Communicatieadviseur Sociaal Domein

Gemeente Amsterdam Amsterdam 32 - 36 Uur Online 24-07-2019
Locatie: Weesperstraat 1, Amsterdam Vacature ID: 94911 Datum: 04-07-2019 Delen:

Functie:Medior Communicatieadviseur Sociaal Domein
Opdrachtgever: Gemeente Amsterdam
Standplaats: Amsterdam
Startdatum: z.s.m.
Einddatum: 22 januari 2020
Aantal uren per week: 32 – 36 uur (optie tot totale contractduur 2 jaar)

Functieomschrijving:
Bij het team communicatie Werk, Participatie en Inkomen is er een opdracht voor een communicatieadviseur voor 32/ 36 uur per week die werkt voor:
1. Het programma Digitale Dienstverlening WPI.
2. Reorganisatie Digitaal Administratieve Teams.

Digitale Dienstverlening – 16 uur
Het programma Digitale Dienstverlening moet zorgen dat de Amsterdammers gebruik kunnen maken van online dienstverlening op het gebied van Werk Participatie en Inkomen (WPI). Vanaf eind 2017 moeten minimaal 90 procent van de meldingen, mutaties en aanvragen bij WPI online worden  ingediend. Voor burgers is het gemakkelijker geworden, zij kunnen hun dossier inzien, mutaties indienen en interactie is mogelijk via eigen omgeving.  Om dit te bereiken werd de burger vanaf eind 2016 in kleine stappen steeds meer medebeheerder van zijn eigen dossier op werk, participatie en inkomen. Dit vergt nog steeds de nodige inzet op communicatie.

Digitaal Administratieve Teams (DAT) – 16-20 uur
Ook binnen de DAT teams werkt men hard aan digitalisering van het werk. Op dit moment is er een reorganisatie gaande gericht op het automatiseren van handelingen die nu nog met de hand worden uitgevoerd door het scanteam. Dat gebeurt door routinematige werkzaamheden geheel of gedeeltelijk geautomatiseerd af te handelen. Intern geeft dit een verschuiving van taken en verantwoordelijkheden. Er is intensieve communicatie nodig tijdens het gehele reorganisatieproces.

Werkzaamheden
– Het opstellen en uitvoeren van communicatieplannen. Denk aan klantpanels, informatiebijeenkomsten, berichten op intranet, folders en brochures.
– Intensieve communicatie rondom de reorganisatie van de Digitaal Administratieve Teams (DAT)
– Ontwikkelen communicatiemiddelen i.s.m. de afdeling middelen en specialisten van het Communicatiebureau.
– Ondersteuning senior communicatieadviseur die de strategische lijn bewaakt.

Gemeentelijke organisatie
De gemeentelijke organisatie bestaat uit vier clusters, een bestuurs- en concernstaf en zeven bestuurscommissies (stadsdelen). De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De clusters Ruimte en Economie, Sociaal, Dienstverlening en Informatie en Interne Dienstverlening bestaan uit afdelingen die expertise hebben op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken, inzamelen van huishoudelijk afval en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad.

De opdrachtgever(s)
Bij het Communicatiebureau werken alle communicatiemedewerkers van de gemeente Amsterdam. Uitzonderingen zijn onder andere de voorlichters van de wethouders en woordvoerders van de stadsdelen. Het bureau bestaat uit vier afdelingen: Advies, Capaciteit en Ontwikkeling, Specialisten en Redacties.

Het Communicatiebureau zorgt voor alle communicatie binnen en buiten de gemeentelijke organisatie. Iedere collegeperiode wordt vastgesteld wat de speerpunten en thema’s zijn en jaarlijks wordt met opdrachtgevers in de stad bepaald hoeveel capaciteit waar nodig is. Op grond daarvan kan het bureau medewerkers detacheren bij de verschillende organisatieonderdelen.

Het Communicatiebureau werkt volgens een aantal richtlijnen, zoals voor de gemeentelijke huisstijl. Het bureau heeft zelf specialisten in huis, waaronder vormgevers, tekstschrijvers, media- en campagneadviseurs. De inzet en de productie van communicatiemiddelen, bijvoorbeeld de gemeentelijke mediamix, stemmen communicatiemedewerkers af met de media adviseurs.

Functie-eisen
– minimaal over HBO/WO werk- en denkniveau.
– Je bent klant- en samenlevingsgericht.
– Je bent een goede tekstschrijver en kan zich goed inleven in verschillende doelgroepen en dit leidt tot aansprekende teksten.
– Je hebt aantoonbare ervaring als medior adviseur binnen het sociale domein.

Functie-wensen
– Je hebt aantoonbare ervaring met reorganisatietrajecten.
– Je hebt aantoonbare ervaring binnen een overheidsinstelling.

– Eindigt op 10 juli 2019 om 9:00 uur.

Over de sollicitatieprocedure
Enthousiast geworden en wil jij graag in aanmerking komen voor deze mooie opdracht? Voldoe je aan de eisen en wensen? Stuur je cv met motivatie voor deze vacature naar info@t2f.nl of bel ons dan op 076-5222292.

E-mail deze vacature

Deze website maakt gebruik van cookies. Door bezoek aan deze website geeft u toestemming voor het plaatsen van cookies.

IK GA AKKOORD