ZZP & interim opdrachten (semi)overheid Contact
Menu

Online specialist

Gemeente Amsterdam Amsterdam 32-36 Uur Online 24-07-2019
Locatie: Amstel 1, Amsterdam Vacature ID: 99000 Datum: 10-07-2019 Delen:

Functie: Medior online specialist – Communicatiebureau
Opdrachtgever: Gemeente Amsterdam
Standplaats: Amsterdam
Startdatum: 12-08-2019
Einddatum: 31-12-2019
Aantal uren per week: 32-36 uur (verlening mogelijk, tot een totale contractduur van 2 jaar)

Functieomschrijving:
De gemeente Amsterdam zoekt een online specialist voor het sociale deel van de website amsterdam.nl met. In deze rol ben je, samen met de andere teamleden, verantwoordelijk voor de content op amsterdam.nl binnen het sociale domein. Je werkt samen met andere online specialisten bij de centrale redactie. Je trekt ook samen op met communicatieadviseurs binnen de gemeente Amsterdam. Daarbij is je overtuigingskracht en zijn je adviesvaardigheden van belang. Daarnaast heb je regelmatig contact met collega’s van verschillende disciplines.
Als online specialist weet je wat er speelt binnen jouw thema(‘s). Je voert onderzoeken en data- en gebruikersanalyses uit. Op basis van de resultaten voer je zo nodig veranderingen door in de structuur en inhoud van de website.
Je hebt kennis van bereik, effect en onderzoek van online communicatiemiddelen en van content management. Je weet hoe mensen zich online gedragen en stelt de gebruiker centraal. Bij voorkeur heb je ervaring met UX trajecten.
Je bent sterk in het onderhouden van relaties en staat stevig in je schoenen in adviesgesprekken.

De website Amsterdam.nl wordt beheerd door een centrale redactie. Onder de hoofdredactie werken 5 eindredacteuren, die met elk een team van online specialisten verantwoordelijk zijn voor een cluster aan onderwerpen. De redactie werkt daarbij intensief samen met andere disciplines binnen het communicatiedomein, zoals communicatieadvies, media-advies, campagnes, etc.

Werkzaamheden
Je bent als online specialist mede verantwoordelijk voor de optimalisatie van de content op de website, op gebied van structuur, tekst, presentatie en beheer op basis van analyse van gebruikerstaken.
Je taken zijn zowel adviserend als uitvoerend. Je functioneert zelfstandig in een redactieteam onder leiding van een eindredacteur.

Samengevat zijn je taken
– Optimaliseren van de content.
– Je voert redactie.
– Je geeft gevraagd en ongevraagd advies.
– Je houdt je bezig met contentmanagement.
– Onderzoek- en analyse.
– Je creëert draagvlak door verbetervoorstellen te onderbouwen.

Gemeentelijke organisatie
De gemeentelijke organisatie bestaat uit vier clusters, een bestuurs- en concernstaf en zeven bestuurscommissies (stadsdelen). De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De clusters Ruimte en Economie, Sociaal, Dienstverlening en Informatie en Interne Dienstverlening bestaan uit afdelingen die expertise hebben op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken, inzamelen van huishoudelijk afval en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad.

De opdrachtgever(s)
Bij het Communicatiebureau werken alle communicatiemedewerkers van de gemeente Amsterdam. Uitzonderingen zijn onder andere de voorlichters van de wethouders en woordvoerders van de stadsdelen. Het bureau bestaat uit vier afdelingen: Capaciteit en Onderzoek, Advies, Specialisten en Redacties.

Het Communicatiebureau zorgt voor alle communicatie binnen en buiten de gemeentelijke organisatie. Iedere collegeperiode wordt vastgesteld wat de speerpunten en thema’s zijn en jaarlijks wordt met opdrachtgevers in de stad bepaald hoeveel communicatiecapaciteit waar nodig is. Op grond daarvan kan het bureau communicatieprofessionals detacheren bij de verschillende organisatieonderdelen.

Het Communicatiebureau werkt volgens een aantal richtlijnen, zoals voor de gemeentelijke huisstijl. Het bureau heeft zelf redacteuren en specialisten in huis, waaronder vormgevers, tekstschrijvers, campagne- en online adviseurs.

Functie-eisen
– Je beschikt minimaal over HBO werk- en denkniveau.
– Je hebt gewerkt als online specialist binnen een grote, complexe organisatie.
– Je hebt ervaring met onderzoeksmethoden en analysetools voor online gebruik.
– Je hebt ervaring met en kennis van content management systemen.
– Je hebt ervaring met schrijven voor het web.

Functie-wensen
– Je hebt twee voorbeelden van vergelijkbare opdrachten met concreet behaalde resultaten.
– Je hebt ervaring met het content management systeem I-prox.
– Je hebt aantoonbare ervaring met UX.
– Je hebt aantoonbare ervaring met de analysetool Siteimprove.

Over de sollicitatieprocedure
Ben jij enthousiast geworden na het lezen van bovenstaande? Of heb je vragen? Laat het ons dan zo snel mogelijk weten, maar uiterlijk vóór 15-07-2019. Voldoe je aan de eisen en wensen? Stuur je cv met motivatie voor deze vacature naar info@t2f.nl of bel ons dan op 076-5222292.

E-mail deze vacature

Deze website maakt gebruik van cookies. Door bezoek aan deze website geeft u toestemming voor het plaatsen van cookies.

IK GA AKKOORD