ZZP & interim opdrachten (semi)overheid Contact
Menu

Projectmanager Aanbesteding Kennissysteem en Workforce Management Systeem

Gemeente Amsterdam Amsterdam 36 Uur Online 24-07-2019
Locatie: Amstel 1, Amsterdam Vacature ID: 88110 Datum: 10-07-2019 Delen:

Functie: Projectmanager Aanbesteding Kennissysteem en Workforce Management Systeem
Opdrachtgever: Gemeente Amsterdam
Standplaats: Amsterdam
Startdatum: z.s.m.
Einddatum: 31-12-2019
Aantal uren per week: 36 uur (optie tot verlening tot 1 jaar)

Functieomschrijving:
Om de Dienstverlening van de gemeente Amsterdam te continueren en te verbeteren worden twee Europese aanbestedingstrajecten doorlopen. We zoeken een systeem dat workforce management ondersteunt en we zoeken vervanging van de huidige kennisbank. Om dit in goede banen te leiden zoeken we een projectmanager met ruime ervaring met aanbestedingstrajecten bij de overheid.

Workforcemanagement beoogt om de Stadsloketten en het callcenter Amsterdam optimaal te bemannen: Amsterdammers worden snel geholpen, terwijl er nooit meer medewerkers dan nodig worden ingezet. De gemeente wil hiervoor een nieuw ondersteunend systeem aanschaffen. Hiervoor wordt een Europees aanbestedingstraject doorlopen. De projectmanager moet ervoor zorgen dat de aanbesteding leidt tot een gunning en vervolgens het nieuwe systeem op de werkvloer implementeren. In de aanbesteding worden mogelijk ook andere functionaliteiten behorende bij Workforce Optimization opgenomen te weten: interaction recording, quality monitoring, enterprise feedback management, elearning en speech analytics.

In het andere traject grijpt de gemeente de verplichte vervanging van haar huidige kennissysteem (KANA IQ) aan om innovatieve oplossingen te gaan gebruiken waarmee we de burgers, ondernemers en bezoekers van Amsterdam niet langer overladen met een overdaad aan informatie, maar vanuit hun vraag en context, een oplossing op maat bieden. Snel en gemakkelijk.

Vervanging van het huidige systeem KANA IQ is nodig omwille van de onrechtmatigheid van het huidige contract en het verbeteren van de dienstverlening. Het voeren van een dialoog, die de exacte vraag en context boven tafel haalt, vergt nu veel ervaring en kennis van gemeentelijke producten. De wens is om dit met het nieuwe systeem slimmer te gaan invullen. Hoeveel slimmer willen we eerst onderzoeken.

Wij zoeken een projectmanager om deze aanbesteding én de implementatie van het nieuwe kennissysteem in goede banen te leiden. Onderdeel van de aanbestedingsprocedure is een marktverkenning om te onderzoeken welke mogelijke oplossingen er in de markt zijn. En na de aanbesteding moet het nieuwe kennissysteem worden geïmplementeerd en het oude kennissysteem worden uit gefaseerd.

Gemeentelijke organisatie
De gemeentelijke organisatie bestaat uit vier clusters, een bestuurs- en concernstaf en zeven bestuurscommissies (stadsdelen). De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De clusters Ruimte en Economie, Sociaal, Dienstverlening en Informatie en Interne Dienstverlening bestaan uit afdelingen die expertise hebben op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken, inzamelen van huishoudelijk afval en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad.

De opdrachtgever(s)
Dienstverlening en Informatie heeft de vraag van de stad van vandaag én morgen voorop staan. Het cluster levert excellente dienstverlening aan burgers bewoners, ondernemers en bezoekers van de gemeente Amsterdam, voorziet in overzicht, kennis en integrale duiding van informatie en zorgt voor veiligheid in de stad door actief op te treden waar regels en afspraken door burgers worden overtreden.

Het cluster Dienstverlening en Informatie bestaat uit tien onderdelen
Dit cluster is verantwoordelijk voor:
– Het leveren en continu verbeteren van dienstverlening, producten en diensten aan burgers en ondernemers van de gemeente Amsterdam.
– Het leveren van dienstverlening aan interne organisatieonderdelen en partners op het gebied van informatievraagstukken.
– Het vergroten van de informatiepositie van de gemeente Amsterdam ten aanzien van de ambities van de stad en de vraagstukken waar de stad voor staat, door clusters actief te adviseren, te faciliteren en te helpen ontsluiten van gemeente brede informatie.
– Het verbeteren van de objectieve en subjectieve veiligheid in de stad.

De nieuwe dienstverlening
De nieuwe dienstverlening Amsterdam wil een voorloper zijn in de ontwikkeling en vernieuwing van de dienstverlening in Nederland. We nemen de dienstverlening aan de burgers en ondernemers uiterst serieus. Dat blijkt ook uit de wijze waarop we de dienstverlening organiseren: één organisatie Dienstverlening voor één beleid vanuit één sturing. Dit vraagt om een organisatie met medewerkers die zowel wat betreft takenpakket als standplaats flexibel zijn. Of een Amsterdammer nu telefonisch, online of aan de balie met de gemeente contact heeft, de vorm, inhoud en bejegening is gelijk. We verbeteren continu de dienstverlening aan burgers en ondernemers en we verhogen de efficiency van de organisatie. Dit doen we samen met de leveranciers van de producten, de andere organisatie onderdelen van de gemeente. Niet eenmalig, maar in een continu proces van leren en verbeteren. Dat is de ‘dubbele’ veranderdoelstelling waar wij voor staan. Met de ambitie de beste van Nederland te worden! Klik hier voor een filmpje over Het nieuwe dienstverleningsconcept. https://vimeo.com/130763605 Dienstverlening bestaat uit de afdelingen Stadsloketten, Onderzoek & Ontwikkeling, het Contactcenter Amsterdam (CCA), Operations Support en Beleid &  Secretariaat.

Functie-eisen
– Je beschikt minimaal over HBO werk- en denkniveau.
– Je bent in het bezig van een erkende HBO diploma.
– Je bent in het bezit van een certificering PRINCE 2 Practitioner, IPMA C of een certificering op een vergelijkbaar niveau.
– Je hebt minimaal  5 jaar ervaring met projectmanagement bij een grote organisatie. Van deze ervaring moet 3 jaar zijn opgedaan in de laatste 5 jaar.
– Je hebt minimaal 3 jaar ervaring met Europese aanbestedingstrajecten bij overheidsinstellingen. Deze ervaring is opgedaan in de laatste 10 jaar.

Functie-wensen
– Je hebt kennis en ervaring van het implementeren van systemen waarin AI of Machine Learning is toegepast.
– Je hebt kennis en ervaring met redactieprocessen van websites.
– Je hebt ervaring met het implementeren van een kennissysteem.
– Je hebt ervaring met het implementeren van een workforce management systeem en systemen voor interaction recording, quality monitoring, enterprise feedback management, elearning en speech analytics.
– Je hebt ervaring met gemeentelijke contact centers, – webcare en – baliefuncties.
– Je hebt ervaring met agile werken (Scrum).

Over de sollicitatieprocedure
Ben jij enthousiast geworden na het lezen van bovenstaande? Of heb je vragen? Laat het ons dan zo snel mogelijk weten, maar uiterlijk vóór 15-07-2019. Voldoe je aan de eisen en wensen? Stuur je cv met motivatie voor deze vacature naar info@t2f.nl of bel ons dan op 076-5222292.

E-mail deze vacature

Deze website maakt gebruik van cookies. Door bezoek aan deze website geeft u toestemming voor het plaatsen van cookies.

IK GA AKKOORD