ZZP & interim opdrachten (semi)overheid Contact
Menu

Senior Communicatieadviseur Facilitair Bureau

Gemeente Amsterdam Amsterdam 16-20 Uur Online 01-10-2019
Locatie: Amstel 1, 1011 PN Amsterdam Vacature ID: 50682 Datum: 03-08-2019 Delen:

Functie: Senior Communicatieadviseur Facilitair Bureau
Opdrachtgever: Gemeente Amsterdam
Startdatum: 19-08-2019
Einddatum: 30-11-2019
Aantal uren per week: 16-20 uur
Verlenging: ja, tot een totale contractduur van 2 jaar
Sollicitatiegesprekken: 14, 15, 16 augustus 2019

Functieomschrijving
Voor het Facilitair Bureau zoekt gemeente Amsterdam een Senior communicatieadviseur.
Het Facilitair Bureau van de gemeente Amsterdam levert facilitaire ondersteuning en advies aan de gemeentelijke organisatie. Het doel is om de gehele organisatie zo effectief en efficiënt mogelijk te laten werken.

Als senior communicatieadviseur heb je zowel een adviserende als uitvoerende rol binnen het projectteam cateringdienstverlening. Dit project is zeer complex met een groot aantal verschillende actoren en belangen. Je houdt je o.a. bezighouden met het opstellen van een communicatieplan met een duidelijke kernboodschap. Tevens ben je verantwoordelijk voor het (laten) vervaardigen van verschillende communicatiemiddelen aangepast op de betreffende doelgroepen.

De communicatieadviseur die wij zoeken is ervaren op het gebied van zowel interne communicatie als externe communicatie met professionele partijen en verandercommunicatie. Je zorgt er mede voor dat de betrokken partijen een helder beeld krijgen van de gewenste ontwikkelingen en op de hoogte zijn wat er speelt en zich gehoord en betrokken voelen en weten wat er van ze verwacht wordt. De communicatie dient bij te dragen aan vertrouwen en commitment voor de veranderingen.

Werkzaamheden
–  Communicatieplan opstellen, plan van aanpak maken met middelenpakket, de uitvoering coördineren;
– Communicatiekalender opstellen;
– Borgen van de interne communicatie tussen verschillende actoren binnen het project;
(Ad hoc) gevraagd en ongevraagd communicatieadvies aan het projectteam;
– Samenwerken met de communicatieadviseurs van andere organisatieonderdelen;
– Samenwerken met experts van het Communicatiebureau, voor o.a. gedragsbeïnvloeding, storytelling, huisstijladvies, media advies, online redactie.

Gemeentelijke organisatie
De gemeentelijke organisatie bestaat uit vier clusters, een bestuurs- en concernstaf en zeven bestuurscommissies (stadsdelen). De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De clusters Ruimte en Economie, Sociaal, Dienstverlening en Informatie en Interne Dienstverlening bestaan uit afdelingen die expertise hebben op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken, inzamelen van huishoudelijk afval en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad.

De opdrachtgever(s)
Bij het Communicatiebureau werken alle communicatiemedewerkers van de gemeente Amsterdam. Uitzonderingen zijn onder andere de voorlichters van de wethouders en woordvoerders van de stadsdelen. Het bureau bestaat uit vier afdelingen: Capaciteit en Onderzoek, Advies, Specialisten en Redacties.

Het Communicatiebureau zorgt voor alle communicatie binnen en buiten de gemeentelijke organisatie. Iedere collegeperiode wordt vastgesteld wat de speerpunten en thema’s zijn en jaarlijks wordt met opdrachtgevers in de stad bepaald hoeveel communicatiecapaciteit waar nodig is. Op grond daarvan kan het bureau communicatieprofessionals detacheren bij de verschillende organisatieonderdelen.

Het Communicatiebureau werkt volgens een aantal richtlijnen, zoals voor de gemeentelijke huisstijl. Het bureau heeft zelf redacteuren en specialisten in huis, waaronder vormgevers, tekstschrijvers, campagne- en online adviseurs.

Functie-eisen (moet ook blijken uit je cv!)
– Je beschikt minimaal over HBO/WO werk- en denkniveau.
– je hebt aantoonbare ervaring als senior communicatieadviseur met interne communicatie en verandercommunicatie.
– Je hebt aantoonbare ervaring als senior communicatieadviseur met externe communicatie voor uiteenlopende doelgroepen.
– Je hebt aantoonbare ervaring als senior communicatieadviseur bij een overheidsinstelling of andere complexe organisatie.

Functie-wensen (moet ook blijken uit je cv!)
– Je kan goed schrijven en zich inleven in doelgroepen en dit leidt tot aansprekende teksten.
– Je hebt inzicht in ambtelijke en bestuurlijke verhoudingen in een gemeente en bij voorkeur werkervaring in een gemeente.

Over de sollicitatieprocedure
Enthousiast over deze opdracht? Dan ontvangen we jouw reactie graag vóór 9 augustus 2019 om 15:00 uur. Stuur je cv met motivatie naar info@t2f.nl of bel ons op 076-5222292.

E-mail deze vacature

Deze website maakt gebruik van cookies. Door bezoek aan deze website geeft u toestemming voor het plaatsen van cookies.

IK GA AKKOORD